Wiadomości

Kolejne oszustwo „na blik” – bądźmy ostrożni!

Data publikacji 07.08.2025

Zawierciańscy policjanci ponownie apelują o ostrożność. Kolejne osoby dają „się nabrać” przestępcom, którzy podszywają się pod bliskich, bądź znajomych i wykorzystują do tego cyberprzestrzeń. Wczoraj przyjęli zgłoszenie od kobiety, która chciała finansowo pomóc córce. Niestety zasiliła konto oszustów.

Przedwczoraj 51-latka odebrała wiadomość na jednym z komunikatorów internetowych. Nie spodziewała się, że koresponduje z oszustem, ponieważ wiadomość przychodziła z konta córki.

Rzekoma córka prosiła ją o finansową pomoc, ponieważ musiała pilnie zapłacić za dokonany zakup. Potrzebowała ponad 1 tysiąc złotych. Kobieta próbowała dodzwonić się do swojego dziecka, jednak otrzymała wiadomość, że telefon ma popsuty mikrofon, dlatego rozmowa nie jest możliwa.

51-latka przekazała, że ma ograniczenia na koncie i nie może przelać większej kwoty. Oszust, instruując kobietę, pomógł jej zmienić ustawienia konta i ograniczenia transakcji.

Finalnie korzystając z metody płatności BLIK, kobieta przekazała 1 tysiąc złotych.

Kobieta zorientowała się, że została oszukana dopiero wtedy, gdy jej córka do niej zadzwoniła i przekazała, że ktoś przełamał zabezpieczenia jej konta na portalu społecznościowym i korzystając z niego, rozsyłał wiadomości.

Sprawą zajęli się zawierciańscy policjanci.

Kolejny raz apelujemy!

  • Dobrze zabezpieczmy dostęp do swoich kont na portalach społecznościowych. Wykorzystajmy dwuskładnikowe uwierzytelnienie logowania.

  • Zawsze pamiętajmy, aby wylogować się z konta po zakończeniu korzystania z aplikacji.

  • Unikajmy otwierania podejrzanych stron, linków oraz załączników otrzymanych w wiadomościach od nieznanych nadawców.

  • Nie podawajmy nikomu swoich danych logowania.

  • Zanim podamy kod BLIK, potwierdźmy, czy na pewno korespondujemy ze znajomą nam osobą i czy rzeczywiście potrzebuje finansowej pomocy.

  • Przed dokonaniem jakiejkolwiek płatności sprawdźmy dane transakcji.

 

Powrót na górę strony