Uwierzyła telefonicznym rozmówcom i straciła swoje pieniądze
36-latka odebrała telefon. Usłyszała, że ktoś, posługując się jej danymi, próbował wziąć kredyt i że sprawa została już zgłoszona do banku, w którym posiada konto. Chwilę później odebrała kolejne połączenie. Tym razem to był rzekomy pracownik banku, który w „trosce” o bezpieczeństwo zgromadzonych na koncie pieniędzy mówił, co należy zrobić. Kobieta straciła pieniądze. Okazało się, że została oszukana. Apelujemy o rozsądek i ograniczone zaufanie do nieznajomych rozmówców!
Wczoraj po godzinie 14:00 do 36-letniej mieszkanki powiatu zawierciańskiego zadzwonił telefon. Kobieta w słuchawce usłyszała, iż ktoś próbował wziąć kredyt, posługując się jej danymi. Cała sprawa miała zostać zgłoszona już do banku, w którym rozmówczyni miała konto. Chwilę później znów odebrała połączenie. Tym razem był to rzekomy pracownik banku. W trakcie rozmowy kobieta dostała wiadomość sms, że sprawa została zgłoszona do departamentu bezpieczeństwa oraz informacje co należy robić w takich sytuacjach. Głos w słuchawce również kierował 37-latką, prosząc, aby zalogowała się do aplikacji mobilnej banku celem zabezpieczenia pieniędzy. Kobieta miała wygenerować kod BLIK, a następnie przekazać go swojemu rozmówcy. Pieniądze miały ostać przekazane na nowe konto, a formalności związane z jego założeniem, kobieta miała dopełnić w następnym dniu, kontaktując się z pracownicą banku. Kobieta próbowała nawiązać kontakt telefoniczny z mężczyznami, jednak telefony milczały. 37-latka straciła prawie 3 tys. zł.
Apelujemy o ostrożność!
-
Ogranicz zaufanie do nieznajomego rozmówcy.
-
Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, postarajmy się na spokojnie – bez emocji przeanalizować całą sytuację.
-
Zachowujmy czujność i rozsądnie korzystajmy z Internetu:
-
pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Systematycznie zmieniajmy je;
-
pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji;
-
nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a także zawartych w nich załączników,
-
oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.
-