Wiadomości

Porębscy dzielnicowi i seniorzy wspólnie o bezpieczeństwie starszych osób

Data publikacji 30.05.2024

Dzielnicowi z Poręby wspólnie z członkami miejscowego Klubu Seniora spotkali się, aby porozmawiać o bezpieczeństwie starszych osób. Mundurowi mówili o cyberzagrożeniach, ale także o innych niebezpiecznych sytuacjach, na które narażeni są seniorzy. Klubowicze chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami i pomysłami, jak można uchronić się przed przestępstwem.

Wczoraj w Miejskim Ośrodku Kultury w Porębie odbyło się spotkanie dzielnicowych z miejscowego posterunku oraz członków Klubu Seniora. Głównym tematem rozmów było bezpieczeństwo starszych osób. Młodszy aspirant Błażej Żmudziński oraz sierżant sztabowy Krystian Tokarski na wstępie przypomnieli najczęstsze metody działania sprawców, którzy za ofiary wybierają seniorów. Policjanci przedstawili na czym polegają znane już scenariusze „na policjanta”, czy „na wnuczka”, ale także przytoczyli spotykane ostatnio historie „na listonosza, który ma dostarczyć przesyłkę z ZUS-u”. Dzielnicowi apelowali o ostrożność i ograniczone zaufanie w stosunku do nieznanych osób, szczególnie podczas rozmów telefonicznych. Przestrzegali również, przed wpuszczaniem do mieszkań nieznajomych, a tym bardziej pozostawianie ich bez nadzoru w pomieszczeniach.

Mundurowi przypomnieli także o nieotwieraniu linków, przesyłanych drogą mailową przez nieznanych adresatów oraz o ostrożne korzystanie z bankowości elektronicznej.

Klubowicze chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami. Przytaczali też sytuacje, które przydarzyły się ich znajomym, czy bliskim. Seniorzy jednomyślnie stwierdzili, że w przypadkach oszustw, dużą rolę odgrywa zaskoczenie i stres, dlatego ważne jest zachowanie zimnej krwi i zdrowego rozsądku. Wspólnie z policjantami stwierdzili, że w przypadku telefonu od nieznajomego, dobrze porozmawiać o tym z kimś znajomym, który może spojrzeć na sprawę obiektywnie i podpowiedzieć, że być może dochodzi właśnie do próby oszustwa.

Porębscy dzielnicowi przypominają!

Każdą telefoniczną prośbę o pilne wsparcie finansowe potwierdzaj i przedyskutuj z innym członkiem swojej rodziny lub bliskimi znajomymi;

  • prawdziwi prokuratorzy, policjanci czy inni funkcjonariusze nigdy nie informują telefonicznie o prowadzonych działaniach i nie proszą o przekazanie pieniędzy;pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie odwiedzają swoich

  • klientów w domach, w celu informowania ich o przysługujących im świadczeniach czy usługach. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości zadzwoń do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS pod numer telefonu: 22 560 16 00;

  • gdy zaistnieje taka sytuacja powiadom Policję dzwoniąc pod numer alarmowy  112!

Warto przeczytać:

  • Bezpieczny senior... w kontaktach telefonicznych – link;

  • Bezpieczny senior… konsument – link;

  • Bezpieczny senior… w sklepie, na ulicy i w podróży – link;

  • Bezpieczny senior… podczas zakupów w internecie – link;

  • Bezpieczny senior... w domu - link.

  • Na zdjęciu widoczny policjant na spotkaniu z seniorami.
  • Na zdjęciu widoczny policjant na spotkaniu z seniorami.
  • Na zdjęciu widoczny policjant na spotkaniu z seniorami.
Powrót na górę strony